Terug naar alle evenementen

Studiedag Erfgoed & Privacy van Zorg en Welzijn

Potentieel en uitdagingen voor zorg, erfgoed en onderzoek

Het bewaren en ontsluiten van zorg- en welzijnserfgoed roept vanuit verschillende hoeken vragen op rond privacy en ethische verantwoordelijkheid. Moeten patiëntendossiers wel vernietigd worden na de wettelijke bewaartermijn? Hoe kunnen we die medische gegevens dan veilig bewaren? Wie kan inzagerecht verkrijgen en vanaf wanneer? Wat zijn de mogelijkheden voor academisch en amateuronderzoek? Wat zijn de rechten van de patiënt?

Tijdens de studiedag ‘Erfgoed & Privacy van Zorg en Welzijn’ proberen psychiatrisch ziekenhuis Asster, KADOC-KU Leuven en Museum dr. Guislain meer duidelijkheid te bieden over het potentieel en de uitdagingen van zorg- en welzijnserfgoed voor zorg, erfgoed en onderzoek met privacy en ethiek als rode draad. We laten daarvoor acht experten aan het woord rond diverse thema’s.

Wanneer? 4 juli 2023 (10u-16u30)
Waar?
Psychiatrisch Ziekenhuis Asster, campus Stad (Halmaalweg 2, Sint-Truiden)
Kostprijs?